Banánové lívanečky bez lepku

úterý 18. listopadu 2014

Dnešní recept je trochu podvod, protože nebudeme péct. Taky je to recept, který mi zachránil život. Miluju palačinky. K snídani, k obědu, k večeři, kdykoliv. V poslední době jsem ale zjistila, že mi nedělá dobře lepek, tak jsem ho postupně vyřadila a začala hledat alternativy mých oblíbených jídel. Tohle je perfektní náhrada! A hodí se i když nesmíte nic s laktózou a nebo máte doma pár zralých banánů a nechcete, aby se zkazily. Nebo když nemáte mlíko ani mouku, ale stejně byste si něco jako palačinky dali. To se tak někdy přece stane. 

Suroviny na 15 malých lívanečků:

  • 3 banány
  • 5 vajec
  • 2 lžíce strouhaného kokosu
  • trocha oleje na vymaštění pánve
  • mazací dobroty typu džem, sirup, zakysaná smetana - chuti se meze nekladou


Oloupané banány nalámejte na kousky a spolu se všemi vajíčky je dejte do mixéru. Mixujte velmi krátce. Kousky banánů nejsou na závadu. Pokud se vyžíváte ve fyzické aktivitě, tak můžete banány pomačkat vidličkou a s vajíčky smíchat ručně. Ke směsi přimíchejte kokos.

Rozpalte pánvičku a trochu ji vymažte olejem. Ideálně přímo lívancovou. Mám jenom velmi nízkou palačinkovou, ale tohle zvládnete na jakékoliv aspoň trochu nepřilnavé pánvi. Nalijte na pánvičku těsto tak, aby měl lívaneček průměr menší ženské dlaně. Předpokládám, že pokud tohle bude vařit chlap, tak jedině pro svou drahou a to potom asi víte, jak taková ženská dlaň vypadá. 

Teď by pánev neměla být extrémně horká, aby se lívanečky hned nepřipálily, takže trochu uberte na plameni. Já jsem svou plotýnku ztlumila z maximální hodnoty šest na průměrnou hodnotu tři. Z každé strany opékejte asi minutu až dvě. Díky kokosu by těsto mělo držet poměrně dobře pohromadě, ale otáčení přece jenom trochu cviku chce. Nicméně když jsem to zvládla já, tak potom to zvládne už opravdu každý.


Na talíři lívanečky po vzoru amerických filmů vrstvěte na sebe a polévejte vámi zvolenou dobrotou. Upřednostňuji borůvkový džem. Když chcete trochu svěžejší výsledek, tak si dejte zakysanou smetanu. Doplňte ranní kávou a včerejší křížovkou. 

Na takovou snídani asi nebudete mít čas každé ráno (Jestli jo, tak vám gratuluju!), ale čas od času je to příjemná změna. Tak to třeba vyzkoušejte nebo tak něco. Dobrou chuť.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Proudly designed by | mlekoshi Playground |