Dýňový cheesecake s čokoládou a bez lepku

úterý 4. listopadu 2014

Podzim se už úplně zabydlel a přinesl pár ingrediencí, které se hodí k pečení. Jednou z nich jsou dýně. Teď jich bylo všude spoustu. Na Dušičky se zapomíná a nastupuje marketingově zajímavější Halloween. Já dýně raději jím než vykrajuju a kromě dýňového krému, kterého už jsem letos stihla uvařit asi hektolitr, chci vyzkoušet i něco sladkého. Tak jestli jste nějakou dýni nestihli vyřezat, tak ji nevyhazujte a raději pečte - třeba dýňový cheesecake. Jenom nečekejte nepečenou klasiku z New Yorku. Tohle se peče.

Materiál:
  • 500 g dýně Hokkaido
  • 60 g bezlepkových piškotů (pro lepkožrouty v podstatě jakékoliv běžné sušenky)
  • 4 lžíce másla
  • 230 g smetanového sýru
  • 200 g krupicového cukru
  • 3 vajíčka
  • 3 lžíce bezlepkové mouky (pro lepkožrouty polohrubá)
  • půl lžičky mleté skořice
  • špetka muškátového oříšku
  • půl lžičky soli
  • 120 g kvalitní čokolády


Nejdřív musíme z dýně udělat pyré. Není to nic složitého. Dýni jsem nakrájela na měsíčky, zakápla trochou oleje a pekla na 200°C do změknutí. Měkkou dýni poznáte tak, že do ní zajede vidlička jako do povoleného másla. V naší elektrické troubě to trvá asi 40 minut.

Když se dýně pekla v troubě, nadrobila jsem piškoty a  smíchala je se změklým máslem. Vzniklo něco jako lepkavá strouhanka. Formu jsem vyložila pečicím papírem a směs piškotů a másla jsem natlačila na dno. 

Teď budete mít trochu času na taneček v kuchyni. Případně můžete průběžně umýt nějaké to nádobí.

Když je čas vyndat dýni, tak troubu nevypínám, ale hážu tam formu s tím, co bude dno cheesecaku. Korpus se peče asi 13 minut. Měl by být po vytažení trochu růžový. Pokud jste nepoužili kakaové sušenky, samozřejmě.

Dýni můžete nechat zchladnout, ale protože dobrého nepálí, tak jsem rovnou odřízla slupku a vnitřek jsem rozmixovala na pyré. U Hokkaida je slupka tak měkká, že by mi v tom pyré ani nevadila. Tak jestli usilujete o dneska tak moderní rustikální vzhled a máte dobrý mixér, tak se s tím moc nepárejte a rozmixujte rovnou celou upečenou dýni.

Teď nezapomeňte vyndat korpus z trouby!

No a už jdeme na náplň. Vyšlehám smetanový sýr a přidávám dýňové pyré, cukr, vajíčka, mouku, skořici, muškátový oříšek a sůl. Mělo by to být hladké, oranžové a trochu kropenaté od koření. Chvilku to nechám stát, aby se chutě propojily. Strašně profesionální, že?

Ve vodní lázni rozpustím čokoládu. Vodní lázeň je to, když máte jeden větší hrnec, kde se skoro vaří voda a nad tou vodou je menší hrnec, ve kterém je čokoláda, která se rozpouští silou horké páry, co jde z té vody. Je to něco jako kouzlo. Nebo fyzika?

Do rozpuštěné čokolády jsem přimíchala 250 ml té oranžové směsi, co se v ní předtím spojovaly chutě. Míchala jsem, míchala, až z toho byla hladká hnědá hmota.

Na korpus nalijte oranžové těsto a pak probuďte Pollocka v sobě a tím tmavým těstem to pořádně expresionisticky pokropte! Když spotřebujete všechen materiál, tak tu naplněnou formu dejte do trouby a pečte zase na těch cca 200°C. Tak po 40 minutách zkuste, jestli je hotovo. Pokud není, tak tomu dejte ještě 10, ale maximálně 15 minut. No možná to raději pořádně hlídejte, když už jste si s tím dali tolik práce.


Výsledek je sladký, jemný až krémový cheesecake. Ta hořčicová barva je trochu neobvyklá a můj Pollock by se asi za moc neprodal, ale chuťově by vás to mohlo oslovit. Tak vyzkoušejte! A budu ráda, když svůj výtvor vyfotíte a dáte na Instagram s hashtagem #cukrovata, abych vás mohla najít.

Ať je váš týden plný cukrovaty!

V článku byla použita variace na recept z časopisu Albert 11/2011.

2 komentáře:

  1. Dýně s čokoládou? Díky, jdu do toho! Nicméně nemám momentálně hokkaido, ale myslím, že máslová dýně bude stačit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! Dejte mi prosím vědět, jaké to stou máslovou dýní bylo.

      Vymazat

Proudly designed by | mlekoshi Playground |