Vaječný likér

sobota 29. listopadu 2014

Vánoce jsem měla vždycky ráda. Připadá mi, že o adventu jsou k sobě lidi tak nějak milejší. Dřív jsem si myslela, že je to kouzlo Vánoc. Dneska jsem přesvědčená, že je to pestrou nabídkou vánočních alkoholických nápojů. Zkonzumovaný objem roste úměrně s počtem vánočních večírků a návštěv u přátel. Tak až vás letos pozvou, vezměte s sebou lahev domácího vaječného likéru. Budete na sebe jako med!

Na jednu lahev:
  • 4 čerstvé žloutky
  • 1 konzerva slazeného kondenzovaného mléka
  • 1 konzerva neslazeného kondenzovaného mléka
  • 400 - 500 ml tuzemského rumu
  • 1 sáček vanilkového cukru
  • muškátový oříšek


Připravte si čistou lahev o objemu cca 1l. Propláchněte ji horkou vodou (včetně víčka). V míse chvíli šlehejte žloutky a pak přidejte veškeré kondenzované mléko, vanilkový cukr a nastrouhejte trochu muškátového oříšku. Buďte s ním docela opatrní, protože je hodně aromatický. Čtvrt kávové lžičky je maximum. Ingredience mixujte na ne příliš silné obrátky asi 5 minut. Vyberte si k tomu nějaký dobrý song nebo 2 koledy po 2 minutách 30 vteřinách. 

Nakonec do směsi přilijte rum. Průběžně ochutnejte. Mně na tohle množství stačí 450 ml, ale vy určitě zvládnete více. Směs s rumem ještě minutku mixujte a pak přelijte do připravené lahve a dejte chladit do lednice. Prý vydrží i tři týdny, ale u nás se nikdy déle než pár dní neohřeje.


Vaječný likér podávejte v nejhezčí skleničce s kostkou ledu a úsměvem na tváři. Budou přece Vánoce a vy pijete něco dobrého s někým dobrým. Lepší už to být nemůže. 

Tak na vaše!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Proudly designed by | mlekoshi Playground |