3 skvělé blogy o pečení

sobota 17. ledna 2015

Blogů o jídle je milion a to jenom těch českých. Hledat ty boží je někdy na dlouhé lokte, ale já mám pár oblíbených, nad kterými si pravidelně slintám do klávesnice. Jinak to nejde. Holky mají skvělé recepty a krásně je prezentují. Což prodává, vzhledem k tomu, že vůně se přes obrazovku prostrčit nedá. Zatím. Ale on už na tom určitě někdo dělá. 

Výpečky

I když mi název blogu ještě pořád evokuje něco trochu mastného až škvarkového, tak dál od pravdy být nemůžu. Výpečky jsou luxusní blog o skvělých (především) sladkých receptech a jednoduchých liniích. Píše ho Tereza. Kulinární stylistka. A podle toho ten blog taky vypadá. Jedna radost se na to koukat. Fotky zrozené pro Pinterest a to rozhodně nemyslím jako urážku! No a recepty? V pár jednoduchých bodech s Terezou zvládnete všechno. Od palačinek po makronky. Buch, buch a je to. Žádné cavyky kolem! Paráda. Můj nejoblíbenější recept z Výpečků jsou Malinové koláčky. Musím je vyzkoušet bezlepkově!



Děvče u plotny

Děvče u plotny se jmenuje Kristina a její blog je jedním slovem sympatický. Cítím se tam jako doma. Každý nový recept je jako když přijdete ke kámošce na kafe a ona před vás postaví něco, co zavonělo už u dveří a je to ještě pořád teplé z trouby. Recepty jsou často inspirované Švédskem, což já víc než můžu. Zjistíte tak, co se skrývá pod názvy jako Chokladbollar, Semla nebo Kladdkaka. Nechybí ale ani klasičtější recepty jako dýňový koláč, tvarohové knedlíky nebo máslové sušenky. A fotky. Ty fotky! Navíc to Děvče u plotny zkouší i na YouTube, což je pro složitější postupy super doplněk. Jo a důležitá věc! Kristina bloguje svědomitě a tak nové recepty přibývají pěkně pravidelně, bez větších prostojů. Což je pro nás, závisláky, otázka života a smrti.


Laskominy od Maryny

Maryna je dekadentně božská. Samozřejmě peče i kynuté buchty, ale její dorty, cheesecaky a čokoládové dezerty vypadají prostě opulentně v tom nejlepším slova smyslu. Takový dort Andalusie nebo čokoládová bábovka s višněmi v rumu, to jsou splněné sny všech čokoholiků na světě. A já, britofilka, musím před příštími Vánoci vyzkoušet Marynin recept na mince pie. Už teď se nemůžu dočkat. Blog má minimalistický vzhled. Dobře se v něm orientuje a Maryna přispívá novými dobrotami často. Vždycky s pěknými fotkami a dobře popsaným postupem. Blogová lahoda. 


Jaké jsou vaše oblíbené české foodblogy? A co je pro vás při jejich čtení důležité? 

Cukrovatý víkend!

 Použité obrázky jsou printscreeny jednotlivých blogů. Veškerá práva náleží autorkám.

7 komentářů:

  1. tááááák....předem ti dávám za vinu všechny nesplněné úkoly příštího týdne!!!je mi jasné, že teď hodiny strávím louskáním všech receptů, zkoušením těch co mě zaujaly, a hořekováním nad všemi přibranými kilogramy, v případě kladných výsledků mých pečících pokusů...:-D...jen z letmého nahlédnutí k "Děvčeti u plotny" mám na seznamu asi 7 receptů, které NUTNĚ MUSÍM vyzkoušet a to nejlíp HNED!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Mám moc ráda blog http://www.foodlover.cz/ - recepty nejsou obtížné, postup či hotové jídlo jsou vždy skvěle nafoceny a je tam jakoby minipříběh :) Celkem dost se peče tady: http://www.chute-sveta.cz/ - poslední dobou je tam hodně receptů na muffiny, ty já moc nemusím, ale jinak je to příjemný blog. O blogu této manželské dvojice nedávno psali i v nějakém časopise - http://www.kitchenstory.cz/ - zatím jsem od nich vyzkoušela jen jednu polévku, protože mě zaujaly zajímavé ingredience :)
    A nesmím zapomenout ani na skvělý blog http://kitchenette.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Super inspirace, určitě se budu vrace. Děkuji moc :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji moc za tipy na blogy. Mně se ale docela líbí i ten tvůj a vidím, že moc ráda pečeš. Nicméně mi to nedá a chtěla bych se tě zeptat jaký vlastně používáš váleček na těsto ? Ty klasické dřevěné se špatně myjí, když je člověk neumyje hned...

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji moc za tento přínosný recept a i za krásný blog. Máte to opravdu hezky udělané. Chtěla jsem se vás zeptat, zda při pečení používáte nějaký hnětač nebo to děláte ručně? Pokud máte hnětač, tak jaký?

    OdpovědětVymazat

Proudly designed by | mlekoshi Playground |