Pohankové palačinky

úterý 7. dubna 2015

Palačinky jsou moje nejvíc nejoblíbenější jídlo. Myslela jsem si, že s mým přechodem na bezlepkovou dietu s nimi mám utrum. Náhradu jsem si našla v banánových lívancích, ale po těch tenkých, velkých palačinkách, které se dají naplnit spoustou věcí, se mi někdy zastesklo. Nechci na palačinky plýtvat drahou, bezlepkovou mouku a kukuřičné nejsou nic moc. Zjistila jsem ale, že ty pohankové jsou super! Dokonce se z pohankové mouky prý dělají tradiční francouzské crêpes/ galettesA kdo dělá lepší palačinky než Francouzi? Nikdo!

Na 6 - 8 tenkých palačinek:
  • 200 g pohankové mouky
  • 1 vejce
  • 400 ml mléka
  • NA POMAZÁNÍ
  • pomerančová marmeláda
  • máslo
  • moučkový cukr


Jak se dělá palačinkové těsto asi nemusím nikomu moc vysvětlovat. Rozšlehejte vejce s mlékem a postupně přidávejte mouku. Míchejte, dokud se všechno nespojí do hladkého těsta. Míry a váhy jsou tak trochu od oka. Chcete dosáhnout takové konzistence, při které se těsto bude z naběračky pěkně táhnout. Nic vodového. Pokud děláte sladké palačinky, pak přidejte lžíci cukru. A ještě k pohankové mouce. Pohanka má svou specifickou chuť. Pokud nechcete, aby byla tak výrazná, pak si kupte mouku z loupané pohanky. Ta je v chuti jemnější. Těsto doporučuji nechat odstát. Aspoň půl hodiny, ale klidně v lednici do rána. V líné nedělní ráno tak už jenom vstanete a smažíte.

Smažíte na nízké, nepřilnavé pánvi pomazané trochou másla a rozehřáté tak akorát. Můj sporák má maximum na šestce, takže volím čtyřku. Na pánev nalijte menší naběračku a krouživým pohybem pánví (tou na sporáku, ne tou vaší) udělejte z těsta co nejsouměrnější kulatou placku. Tu smažte z každé strany asi dvě minuty. Výhodou pohankových palačinek je, že jsou dost pevné, takže při otáčení odpadá trhání a nadávání. 


Hotové palačinky můžete naplnit podle libosti. Já jsem se rozhodla usmířit Francouze a Brity a použila jsem klasickou anglickou kombinaci. Máslo a marmeládu ze Sevillských pomerančů, kterou mi poslali Zajíci v krabici. Hořkost jsem zaplašila moučkovým cukrem a byla to paráda. K tomu kafe a křížovku. Když se na to cítíte, tak můžete i sudoku. Killer.  

Žádné komentáře:

Okomentovat

Proudly designed by | mlekoshi Playground |